2tri´s historie

Triatlonklubben 2tri-Haslev (2tri, i daglig tale), blev stiftet den 23. august 2011.

2tri har sit udspring fra Haslev Svømmeklub. Flere af svømmeklubbens medlemmer ønskede mere fokus på triatlon, duatlon og adventuresport, frem for svømning som var den primære sport.

2tri har klublokale ved Haslev Hallerne.

Vi er omkring 35 medlemmer. Vi deltager i DM, EM og mange af landets motionsstævner. Der trænes på mange forskellige niveauer og alle er velkommen! både den nystartede motionist og den mere øvede triatlet.

2tri støtter op omkring et sundt lokalmiljø i Faxe Kommune og omegn, og bidrager gerne med initiativer omkring kost og motion.

Via et engageret arbejde giver 2tri de unge i Faxe Kommune et alternativ til de traditionelle sportsgrene, og håber på at kunne bidrage med nye talenter til en stadig voksende sportsgren i Danmark.

Motionister dækker over et bredt begreb, og vi har medlemmer, som træner op til at kunne gennemføre deres første triatlonstævne  fx. 400 meter svømning, 18 km. cykling og 4 km. løb.

Andre har et mål om, at de om 1 til 2 år, vil gennemføre en Ironman. Og sidst er der en gruppe af medlemmer, som har gennemført en Ironman, og som arbejder på, at forbedre deres tid eller prøve kræfter med forskellige stævner rundt omkring i verden.

2tri’s fællestræning for alle 3 discipliner er tilrettelagt således, at alle kan være med uanset niveau.

Du er altid velkommen til at komme ned og træne med os for at se om 2tri er noget for dig.

2tri har et godt klubliv, hvor der er “hygge”, og der er altid glade og positive mennesker, der er klar med råd til træningen. Vi har forskellige fælles aktiviteter, som sommerfest, julefrokost, klubaftener med foredrag, fælles stævner med hold mv.

Ud over bestyrelsen, som består af 4 personer, har 2tri diverse udvalg (sponsor-, træning-, ungdoms-, stævne- social- og festudvalg)

Udvalgene er meget vigtige for 2tri, da det er dem som er drivkraften omkring forskellige tiltag og arrangementer.

2tri afholder generalforsamling en gang om året og det skal inden udgangen af februar måned

Kenneth Badensø
Formand 2tri